söndag 6 februari 2011

Spinjitsu

Jahapp då va helgen snart över. Hoppas ni har haft en bra helg! Det har jag haft bara en lugn helg med Joakim. I fredags tog vi bara det lugnt. I lördags ville vi hitta på nått kul men kom inte på vad så vi gick till Coop där hittade vi Lego Ninjago. Det är ett spel kan man säga. Man har en gubbe med två vapen på en snurra sen ska man slänga ut ett kort sen snurra gubben och motståndaren snurrar sin gubben den gubben som ramlar ur sin snurra först förlorar. Det är en hel jävla saga kring dom där gubbarna ganska coolt faktiskt. Det va en otroligt förkortat version! :)

Ninjago... Spinjitsu!
Så det höll vi på med hela dan typ :) Sen på kvällen käkade vi glass :) Hittade en cool chokladsås som stelnade när man hällde på den på glassen. Den va sådär tyckte jag men Joakim tyckte den va god. Jag är inte sådär jätte förtjust i choklad. Sen på kvällen vare Melodifestivalen. Det är inte min typ av musik men jag älskar ju musik så man måste ju kolla. Man måste ju se vem som ska representera Sverige! Tyckte alla bidragen va dåliga. Jag fattade direkt att Danny skulle komma vidare.

Idag inledde vi dagen med lite Ninjago sen körde jag en snabbdisk, bäddade sängen och småplockade lite innan vi skulle ut. Vad får jag då se precis när jag har bäddat min säng?
En liten busunge som står... eller snarare hoppar och asgarvar! :) Då var jag tvungen att brotta ner honom och kittla honom ordentligt. Haha busunge :D Efter vi hade busat klart gick vi ut lekte lite i piratskeppet sen gick vi in i skogen en stund Joakim klättrade lite träd.
När han hade åkt till sin mamma så fixade jag lite grejer på datan sen kände jag att jag behövde en riktigt god middag för att muntra upp mig själv lite. Så jag lagade det som vi kallar för Barnens Favoriter. Det är ett recept som mamma lagade när jag va yngre som jag sedan gjort om lite. Mumsigtfillibibblan!

Ja det va min helg det. Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av dom sista timmarna på denna söndag.

Dagens låt: Jahcoustix – Symphony Of The Elements

Syns snart!

4 kommentarer:

  1. Det ser jätte gott ut. Jag har glömt hur du gör din Barnens favorit, det lät så gott tyckte Lasse och jag. Vi får skriva ned det nästa gång vi ses.

    SvaraRadera
  2. gillar det här med dagens låt. grymt! Anar Barnens till matlåda imorrn? :)

    SvaraRadera
  3. Vad är det du har bredvid den för sås? Inte äter man väll sås till barnens favorit heller?! Lyxa till det liksom... Vi har köpt den chokladsåsen också, tyckte också att den var sådär. Den var svår att få ut ur tuben, vi fick värma den i micron. Ställ inte in den i kylen vad du än gör ;)

    SvaraRadera
  4. Men vad är det för sås? Jag kan inte komma på nån som passar till det ;)

    SvaraRadera